Search This Blog

Friday, May 13, 2011

Pengalaman aku naik Keretapi Tanah Melayu.

Assalamualaikum.

Fuh, as you'all know-aku nih suka survive hidup sesorang (suka buat benda pelik-pelik actually). Then, biasa bila nak balik kampung--daripada Nilai bus stand aku menapak gi keretapi Nilai dan turun ke Seremban (RM 2.30). Daripada situ, aku jalan kaki gi Terminal Satu. Here we go, aku naik bus lagi gi Terminal Dua (haila). Finally, sampai saner--baru aku boleh beli tiket ke Johor dan naik bus kat saner sampai ke Larkin, Johor. Amacam?

So, bila aku tengok der laluan KTM ke Kulai. Aku pun try la. Hhhehe, antara impian aku yang suka buat benda pelik-pelik. Kuang, kuang, kuang...


See?
Tercapai gak impian gila aku. Huhuhu.. First time nek keretapi dalam perjalanan jauh. Ku sangkakan mentari sampai ke malam, tapi hujan  petir di tengahari. Schedule delay coz ada tanah runtuh di ....(aku pun malas nak mek tau). Down gila-gila ah mood aku time tuh. Ada la dalam empat jam aku aku kena tunggu. I repeat, four hours!!! Huhhu... seb bek aku tak bentang tilam jek kat stesen keretapi tuh. Bengang kot.

Ok, bila dah sampai--angin bayu senja pun kembali normal. Aku dapat tempat di sebelah modern Indian aunty. Say what, dia memang kaki keretapi (suka naik keretapi). Op kos dia cakap bagi warga emas--half price. Aiseh. Suker la tuh. Senyum memanjang la mak cik tuh. 

Perasaan aku still sangat teruja walaupun down jap tadi. Menarik kot. Suasana dalam keretapi yang too different dengan suasana dalam bus. Kita boleh gerak ke mana-mana sesuka hati. Ada tiolet (ok la), ada tempat makan (takut nak try--tak der kawan), tengok pemandangan kampung, rumput, rumah-rumah, suasana keretapi yang diorang stop jap waktu malam, riuh rendah orang ramai... Rsaer macam akt obersi pulak. Perasan!

Then, lastly sampai tertidur aku tunggu sampai. Guess what? Aku sampai dalam kol 1 pagi. Repeat, 1 am. Huhuhu... Then, my dad and my mum yang datang amek kat Kulai. Then, aku tak ingat apa-apa... zzZZZ...

No comments:

Post a Comment

-please share your thoughts here, dude

End of 2023

 Hai, Apa khabar semua? Lama benar rasanya tidak menjengah blog ini, datang sini pun sebab rindu. Tidak langsung peduli untuk menaip dan ber...